Конвеєр
Генрі Форда
7 жовтня 1913 року вперше у світі на заводі Генрі Форда в Детройті весь виробничий процес збирання автомобілів почав виконуватись за новою технологічною схемою — на конвеєрі. Це дало змогу скоротити тривалість процесу збирання автомобіля марки "Model T" з 12.5 годин до шести. Протягом року конвеєрний процес був удосконалений і цей час скоротився до 93 хвилин.
27966
Читати 2 хв.
Читати пізніше
До обраного
reply

Анонсуючи "Model T" в жовтні 1908 року, Генрі Форд заявив: "Я збудую машину для народу". Це була досить смілива заява, оскільки перші автомобілі були достатньо дорогі і придбати їх могли лише вершки суспільства. "Model T" була першим авто, розрахованим на середній клас, — економічна, проста в обслуговуванні, надійна машина коштувала відносно небагато, 850 доларів, але теж була не по кишені більшості громадян США. Зробивши ставку на масового споживача, компанія Ford Motor почала шукати шляхи для зниження собівартості продукції. І те революційне рішення, котре було знайдене Генрі Фордом, назавжди змінило не тільки автомобільну а, загалом, всю ідустрію.

Форд Т, 1927 рік
Форд Т, 1927 рік

Прототипом конвеєрних ліній Форда були м'ясопереробні заводи, збудовані в 19 століттв в Чикаго і Цинцинатті — підвішені на гаках туші забитих корів рухались по цеху по спеціальних дротах від робітника до робітника, кожен з яких виконував одну з необхідних операцій по переробці і пакуванню м'яса. Розробивши аналогічну лінію, пристосовану для збирання стартерів, Генрі Форд випробував її на початку 1913 року: 29 робітників виконували 29 операцій над пристроєм, котрий рухався між ними по спеціальному транспортеру. Це скоротило час збирання стартера з 20 хвилин до 13, а після набуття робітниками нових навичок — до 5-и.

Окрилені успіхом експерименту, інженери Форда створили дві аналогічні лінії для збирання двигуна і трансмісії до "Model T", а 7 жовтня 1913 року — для монтування шасі автомобіля. Таким чином основні технологічні операції по збиранню автомобіля почали виконуватись на конвеєрі, що дало змогу, після деяких удосконалень, в 1916 році знизити ціну "Model T" до 360 доларів. Згодом з конвеєрів заводів Форда "Model T" почала виходити кожні 24 секунди і ціна на машину впала нижче 300 доларів. До кінця 1916 року половина всіх машин світу були автомобілі "Model T".

До 1927 року, коли "Форд Модель Т" було знято з виробництва, їх було виготовлно і продано більше 15 мільйонів екземплярів.

Друк 5
«Цей день в історії» © 2001-24. Текст статті поширюється за ліцензією «Creative Commons Із зазначенням авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)» і з обов'язковим активним гіперпосиланням на дану вебсторінку.

Коментарі

Головні події 7 жовтня

Битва під Лепанто

1571
#ЦейДень

Все про 7 жовтня

Події, факти, персоналії

Боснійська криза

1908

Німецька Демократична Республіка

1949

Поцілунок Горбачова і Хоннекера

1989

Операція «Відплата»

2001