Цей день в історії
сьогодні
Заголовки
arrow_right
Хронологія
Рубрики
Регіони
всі статтінові статтіпопулярні статтівипадкова стаття
Правила життя
Подкасти
ЗНО
Ще
arrow_right
Моя історія
Підтримати
Цей день в історії
menu
toggle_off
Авіакатастрофа у Рамштайні
28 серпня 1988 року під час авіашоу «Flugtag'88», що проводилось на базі ВПС США «Рамштайн» у ФРН, через помилку одного з пілотів на висоті 40 метрів зіткунулись три літака італійської команди «Frecce Tricolori», в результаті чого загинуло 70 і було поранено ще 342 чоловік. Це була наймасштабніша аварія на показових виступах професійних пілотів допоки у 2002 році не сталась Скнилівська трагедія під Львовом.На обкладинці: Команда «Frecce Tricolori»
14744
Читати 3 хв.
Читати пізніше
До обраного
reply

Авіабаза «Рамштайн-Ландштуль» поблизу міста Кайзерслаутерн була відкрита 1 грудня 1957 року і з березня 1973 року стала штаб-квартирою ВПС США в Європі. В рамках програми «День відкритих дверей» на ній з 1958 року проводились щорічні авіашоу з демонстраційними польотами військових літаків, які з 1973 року доповнились виступами пілотажних груп. У 1976 році на авіашоу в Рамштайні дебютувала професійна італійська команда «313° Gruppo Addestramento Acrobatico», створена у 1961-у, яка виступала під назвою «Frecce Tricolori» («Триколірні стріли»).

28 серпня 1988 року італійська ескадрилья вищого пілотажу на навчальних реактивних літаках MB-339A серед іншого мала виконати фігуру вищого пілотажу, коли десять винищувачів повинні були розділитися на дві групи, кожна з яких зробила б «мертву петлю» в протилежних напрямках, намалювавши димами стилізоване зображення серця, а десятий літак повинен був відокремитися від основної групи і, виконавши мертву петлю в перпендикулярній площині, пролетіти на невеликій висоті та в безпосередній близькості від інших літаків, зображуючи стрілу, що пронизує серце.
Іво Нутареллі
Іво Нутареллі

В результаті помилки полковника Іво Нутареллі, котрий до цього виконував фігуру «пронизане серце» 78 разів, його літак, який мав зобрати стрілу, на четвертій хвилині польоту на висоті 40 метрів зіткнувся з одним з літаків в лівій групі, котрий, втративши управління, зачепив і пошкодив ще один літак. Перекинувшись у повітрі, літак Нутареллі загорівся і впав в натовп глядачів, яких того дня зібралось у Рамштайні близько 300 тисяч.

Безпосередньо від удару об землю і викликаної пожежі на місці загинула 31 людина і ще 36 чоловік померло в лікарнях від важких травм. Сам Нутареллі і пілот літака, з яким він зіткнувся, загинули в момент аварії, а пілот третього літака зумів катапультуватись, проте через не повністю розкритий парашут загинув під час приземлення. Великій кількості поранених, більшість з яких зазнали значних опіків, не була вчасно надана допомога через запізнілий наказ американських властей допустити на летовище німецькі машини швидкої допомоги.

У підсумку в авіакатастрофі в Рамштайні загинуло 70 осіб, включаючи 16 дітей, і було поранено ще 342 людини — це стало наймасштабнішою аварією на показових виступах професійних пілотів допоки у 2002 році не відбулась Скнилівська трагедія під Львовом. Масштабність трагедії стала причиною заборони демонстраційних польотів на всій території ФРН, який був знятий через три роки після внесення змін у регламент їх проведення і правила безпеки та порятунку глядачів.

Друк
Володимир Лук'янюк спеціально для © «Цей день в історії», 26 липня 2016. Текст статті поширюється за ліцензією «Creative Commons Із зазначенням авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)» і з обов'язковим активним гіперпосиланням на дану вебсторінку.

Коментарі