сьогодні
Заголовки
arrow_drop_down
Хронологія
Теми
популярні статті
Регіони
нові статті
Правила життя
Фотоісторії
Ще
arrow_drop_down
Моя історія
Підтримати
search menu
Популярна стаття
Скнилівська трагедія
27 липня 2002 року під час авіашоу на Скнилівському аеродромі під Львовом унаслідок падіння винищувача «Су-27УБ» у натовп глядачів загинуло 78 осіб і постраждало близько 543 людей. За кількістю загиблих Скнилівська трагедія вважається найбільшою катастрофою в історії авіаційних свят.
21203
Катастрофи
Володимир Лук'янюк
Цього суботнього дня у Львові відбувалось святкування 60-річчя 14-го авіаційного корпусу ВПС України і глядачами авіашоу на Скнилівському аеродромі (нині - Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького) з цієї нагоди були понад 10 тисяч чоловік. Команду воєних пілотів на цих заходах представляла пілотажна група «Українські Соколи», створена у 1995 році, яка спеціалізувалась на виконанні фігур вищого пілотажу на бойових літаках.
На авіашоу у Скнилові від «Українських Соколів» на літаку «Су-27УБ» виступали полковник Володимир Топонар і другий пілот полковник Юрій Єгоров. 27 липня 2002 року о 12-52 під час виконання фігури «коса петля з поворотом» літак опустився на критично низьку висоту і, зачепивши стабілізатором дерево, ударився об бетонне покриття, після чого, врізався у два літаки, які стояли на аеродромі, і, обертаючись навколо осі, впав у натовп глядачів. Екіпаж катапультував Єгоров за півтори секунди до першого удару об землю, а серед глядачів виявилось 77 загиблих (з них 28 дітей) і більше 500 поранених, 10 з яких залишились інвалідами.
Володимир Топонар
Володимир Топонар
Як показало подальше розслідування, незадовго до авіашоу підготовлений до нього «МіГ-29УБ» був замінений на «Су-27УБ», заправлений на три тони більшою кількістю пального, внаслідок чого Володимир Топонар неправильно оцінив вагу літака і допустив його небезпечне зближення із землею, недостатнє для набору висоти в критичний момент. З іншого боку були порушені правила проведення подібних заходів, які забороняли виконання польтів над територією, де знаходились глядачі.
За версією Топонаря причиною аварії став несподіваний "недобір" потужності лівим двигуном літака, внаслідок чого він не вийшов із піке і нахилився на один бік, будучи не взмозі належним чином набрати висоту.
До відповідальності за Скнилівську трагедію було притягнено 10 осіб, зокрема Володимир Топонар отримав 14 років ув'язнення і штраф 1,3 млн доларів, Юрій Єгоров - 8 років і штраф 450 тисяч доларів, командувач 14-го авіційного корпусу генерал-майор Анатолій Третьяков - 6 років і 130 тисяч доларів, керівник польотів на землі підполковник Юрій Яцюк - 5 років і 130 тисяч доларів, начальник служби безбезпеки польотів 14-го авіакорпусу Анатолій Лукіних - 4 роки і 35 тисяч доларів. При цьому жоден із засуджених свою вину не визнав.
7 листопада 2007 року президент Віктор Ющенко помилував Анатолія Третьякова і скоротив строк ув'язнення Юрію Єгорову з 8 до 3 років, а 11 червня 2008 року Військовий апеляційний суд виправдав ще чотирьох генералів, обвинувачених по справі трагедії у Скнилові, а також суттєво зменшив суми штрафів засудженим.
7 березня 2014 © Володимир Лук'янюк спеціально для «Цей день в історії». Текст статті поширюється за ліцензією «Creative Commons Із зазначенням авторства 3.0 Неадаптована» і з обов'язковим активним гіперпосиланням на дану вебсторінку. Сподобалась стаття? Підтримайте чашкою кави.

Коментарі

Дивіться також

Діагностуючи диктаторів: Гітлер, Сталін, Муссоліні
Пряма Мова
Діагностуючи диктаторів: Гітлер, Сталін, Муссоліні
Катастрофи
Авіація і космонавтика
Європа
Україна
Новітня історія
Наш час

Головні події 27 липня 2002

#ЦейДень
Все про 27 липня 2002
Події, факти, персоналії
keyboard_arrow_left26 липня
28 липняkeyboard_arrow_right
© 2001-18
info_outline
format_color_fill

arrow_upward