Цей день в історії
сьогодні
Заголовки
arrow_right
Хронологія
Рубрики
Регіони
всі статтінові статтіпопулярні статтівипадкова стаття
Правила життя
Подкасти
ЗНО
Ще
arrow_right
Моя історія
Підтримати
Цей день в історії
menu
toggle_off
Гра «Тетріс»
Розваги і дозвілляВолодимир Лук'янюк
6 червня 1984 року радянський програміст Олексій Пажитнов анонсував гру «Тетріс», створену для комп'ютера «Электроника-60». Гра практично зразу стала популярною в усьому світі і станом на 2010 рік було продано 170 мільйонів копій для комп'ютерів всіх платформ, а також ігрових приставок, портативних електронних пристроїв і мобільних телефонів.
8117
Читати 2 хв.
Читати пізніше
До обраного
reply

У 1984 році 28-літній Олексій Пажитнов працював в Обчислювальному центрі Академії наук СРСР, де займався питаннями штучного інтелекту та розпізнаванням мови і для тестування ідей використовував головоломки пентаміно — п'ятисигментні плоскі фігури. Щоб автоматизувати процес тестування, Пажитнов спробував створити програму для складання з пентаміно певних фігур. Однак через недостатню потужність тогочасних комп'ютерів програму довелось написати для тетраміно — чотирисигментних фігурок, що й дало назву новій грі «Тетріс». Для більшої динамічності, Пажитнов відмовився від ідеї переміщення фігурок мишкою (аналогічно тому як викладають пентаміно в настольному варіанті гри) і реалізував її у вигляді тетраміно, що падають на дно прямокутної склянки.

Анонсована 6 червня 1984 року, гра практично зразу стала популярною серед співробітників обчислювального центру, а також багатьох вузів Москви, і Пажитнов вирішив адаптувати її для РС-комп'ютерів, щоб мати можливість продати «Тетріс». До цієї роботи він залучив 16-річного школяра Вадима Герасимова, який переписав «Тетріс» на мові Turbo Pascal, додав кольорову графіку, звук, а також систему підрахунку очок.

Через кілька місяців «Тетріс» став відомим в усьому світі і Пажитнов практично безкоштовно віддав ліцензію на гру угорському бізнесмену Роберту Стейну, який продав права на «Тетріс» компанії Mirrorsoft, а та в свою чергу — компанії Atari Games. Практично одночасно через посередників Пажитнов продав права на «Тетріс» компанії Nintendo. Через недосвідченість Пажитнова в юридичних питаннях у 1989 році шість компаній заявили свої права на «Тетріс» для різних комп'ютерів, ігрових консолей і кишенькових ігрових систем.

Сьогодні «Тетріс» реалізовано практично на всіх сучасних комп'ютерах, включаючи планшети, мобільних телефонах, ігрових відеоприставках, телевізорах, кишенькових ігрових пристроях. Є дво-, три- і n-мірний варіант гри, модифікації для двох і більше гравців, а також варіанти з пентаміно. За рейтингами різних спеціалізованих видань «Тетріс» постійно входить до трійки краших ігор «всіх часів», а Олексій Пажитнов — до списку найавторитетніших розробників ігор у світі.

Друк
Володимир Лук'янюк спеціально для © «Цей день в історії», 9 травня 2014. Текст статті поширюється за ліцензією «Creative Commons Із зазначенням авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)» і з обов'язковим активним гіперпосиланням на дану вебсторінку.

Коментарі