сьогодні
Заголовки
arrow_drop_down
Хронологія
Теми
популярні статті
Регіони
нові статті
Правила життя
Фотоісторії
Ще
arrow_drop_down
Моя історія
Підтримати
search menu
«Квадрицикл» Генрі Форда
4 червня 1896 року в Детройті 32-річний Генрі Форд провів випробування власноруч зробленого чотириколісного автомобіля, обладнаного двоциліндровим бензиновим двигуном потужністю 4 кінські сили. Всього було виготовлено три екземпляри «Квадрицикла», які не користувались попитом і останній з них був проданий у 1901 році.
На обкладинці: Сучасна репліка «Ford Quadricycle» 1896 року
4505
Наука і техніка
Володимир Лук'янюк
Генрі Форд народився у 1863 році на фермі в Мічигані в родині ірландських та бельгійських емігрантів. Не провчившись у школі і року і заледве вміючи читати, 16-річним він втік в Детройт, де влаштувався учнем машиніста і ночами підробляв у годинниковій майстерні. Через три роки Форд повернуся на батькову ферму, де самотужки навчився ремонтувати портативні парові двигуни, що дало йому можливість найнятись наладчиком у компанію «Westinghouse». Одружившись, у 1891 році він знову переїхав в Детройт, де влаштувався інженером-механіком в «Електричну компанію Едісона» і за два роки дослужився до посади головного інженера.
Маючи достатньо часу і грошей, щоб зайнятись улюбленою справою, в крихітній майстерні позаду свого будинку Форд три роки працював над створенням бензинового двигуна власної конструкції, який був прилаштований на саморобний візок на чотирьох велосипедних колесах. Це і обумовило назву нового транспортного засобу, випробування якого 32-річний Генрі Форд провів 4 червня 1896 року, - «Квадрицикл» мав двоциліндровий двигун з водяним охолодженням потужністю 4 кінські сили, 11-літровий бензобак під сидінням, дві передачі, які Форд так і не зміг переключити з першої спроби, але після деяких удосконалень розвинув швидкість 20 миль на годину (32 км/год).
Генрі Форд на своєму «Квадрициклі» в день його випробувань. Детройт, 6 червня 1896 року
Генрі Форд на своєму «Квадрициклі» в день його випробувань. Детройт, 6 червня 1896 року
Того ж року Форд продав свій перший «Квадрицикл» за 200 доларів, але популярності він немав і наступний був проданий, вже коли Форд працював виконробом у компанії «Detroit Automobile Company», заснованій 5 серпня 1899 року промисловцем Вільямом Мерфі, якого Форд зумів переконати у своїй здатності розробити справжнє авто. Проте створенй в січні 1900 року вантажний автомобіль був дорогим і ненадійним й не виправдав сподівнь інвестора, який прагнув конкурувати з компанією «Oldsmobile», що випускала надзвичайно популярні двомісні авто «Runabout», і через рік компанія була ліквідована.
Вантажний автомобіль Генрі Форда, січень 1900 року
Вантажний автомобіль Генрі Форда, січень 1900 року
До жовтня 1901 року Форд разом зі своїм колишнім підлеглим Гарольдом Віллсом виготовив 26-сильний автомобіль, на якому особисто переміг на перегонах на 10 миль у містечку Гус-Пойнт. Це знову надихнуло Вільяма Мерфі і 30 листопада 1901 року він відкрив нову автомобільну компанію, названу «Henry Ford Company», в якій Форд отримав посаду головного інженера. Проте рік безрезультатної роботи над удосконаленням авто знову розчарували інвестора, який вирішив ліквідувати і це підприємство.
Для оцінки вартості майна «Henry Ford Company» Вільям Мерфі запросив інженера і промисловця Генрі Ліланда, фірма якого займалась литтям і штамповкою металу, виробляла власні автомобільні двигуни та елементи шасі. Він зумів переконати власника не ліквідовувати компанію, а реорганізувати її, взявши його головним інженером. Перейменована згодом у «Cadillac Automobile Company», вона вже через два місяці випустила перше авто, а в 1908 році стала визнаним у США лідером серед виробників розкішних машин і піонером у багатьох автомобільних новаціях.
Форд був змушений знову починати все спочатку і в 1903 році разом зі своїм колегою по «Електричній компанії Едісона» Олександром Малкомсоном заснував компанію «Ford & Malcomson». Вклавши в неї власні кошти, їм вдалось підготувати випуск недорого седана Ford A (T33), однак його масове виробництво вимагало нових інвестицій, які були залучені продажем частини акцій, - 16 червня 1903 року була створена компанія «Ford Motor Company», в якій Форд і Малкомсон володіли по 25%.
Завдяки перемозі Генрі Форда в автоперегонах 12 січня 1904 року з рекордною швидкістю 91,37 миль/год (147,05 км/год) на спеціально сконструйованому автомомобілі «999» з 19-літровим двигуном, його компанія набула слави, модель «Ford A» стала надзвичайно популярною, і в 1906 році «Ford Motor Company» отримала свій перший прибуток, який перевершив усі сподівання.
Генрі Форд (стоїть) і піонер автоперегонів Барні Олдфілд на автомобілі «999», Детройт, 1902 рік
Генрі Форд (стоїть) і піонер автоперегонів Барні Олдфілд на автомобілі «999», Детройт, 1902 рік
Це дало змогу Генрі Форду почати роботу над моделлю «Ford B» класу «люкс», бюджетною «Ford К», успіх яких дозволив йому реалізувати свою давню мрію - створити економічну, надійну і недорогу машину для середнього класу. Пошук шляхів для зниження собівартості моделі «Ford T» привів Форда до революційного рішення, яке назавжди змінило не лише автомобільну а, загалом, всю промисловість - 7 жовтня 1913 року на заводі «Ford Motor Company» в Детройті почав працювати перший автомобільний конвеєр.
25 травня 2017 © Володимир Лук'янюк спеціально для «Цей день в історії». Текст статті поширюється за ліцензією «Creative Commons Із зазначенням авторства 3.0 Неадаптована» і з обов'язковим активним гіперпосиланням на дану вебсторінку. Сподобалась стаття? Підтримайте чашкою кави.

Коментарі

Дивіться також

Наука і техніка
Америка
Нова історія

Головні події 4 червня

#ЦейДень
Все про 4 червня
Події, факти, персоналії
keyboard_arrow_left3 червня
5 червняkeyboard_arrow_right
© 2001-18
info_outline
format_color_fill

arrow_upward