цей день
Заголовки
arrow_drop_down
Хронологія
Теми
популярні статті
Регіони
нові статті
Правила життя
Фотоісторії
Ще
arrow_drop_down
Моя історія
Підтримати
search menu
Популярна стаття
Найжахливіша авікатастрофа в історії
27 березня 1977 року при спробі зльоту з аеропорту Тенеріфе "Боїнг-747" авіакомпанії KLM врізався в такий же літак компанії Pan Am. Загинуло 582 особи - найжахливіша катастрофа в історії цивільної авіації.
На обкладинці: Момент зіткнення літаків в аеропорту Тенеріфе
19831
Катастрофи
Цього ж дня в аеропорту Лас-Пальмаса, найбільшому на Канарських островах, був здійснений теракт. Незважаючи на відсутність жертв, властями було вирішено закрити аеропорт і перенести всі рейси на летовище в місті Лос-Родеос.
Це призвело до перевантаження аеропорту. Деякі літаки стояли навіть на руліжних доріжках. Боїнг-747 авіакомпанії KLM, що виконував рейс 4805, знаходився найближче до порога злітно-посадкової смуги. Після майже чотиригодинного очікування аеропорт Лас-Пальмас почав приймати рейси. Екіпаж «Пан Американ» був готовий до негайного вильоту і зробив запит на зліт, однак не зміг виконати необхідні маневри по вирулювання на злітну смугу, оскільки був блокований Боїнгом компанії KLM і заправним автомобілем: капітан KLM вирішив дозаправитися, щоб заощадити час в Лас- Пальмасі.
Слідуючи інструкціям диспетчерів, Боїнг KLM проїхав у кінець основної злітної смуги і розвернувся на 180 градусів, після чого зупинився в очікуванні подальших інструкцій. У цей же час Боїнг «Пан Американ» здійснював аналогічний маневр. Із-за густого туману видимість на зльотній смузі становила не більше 100 метрів, що значно зменшило швидкість руху «Пан Американ». Диспетчер вежі управління повітряним рухом говорив з сильним іспанським акцентом, екіпажі «Пан Американ» і KLM по кілька разів перепитували і уточнювали його команди, встрявати в розмову і перебивали один одного.
У результаті командир Боїнга KLM сприйняв команду бути готовим до зльоту як дозвіл на зліт і через 14 секунд на швидкості 250 км/год врізався, намагаючись злетіти, в лайнер авіакомпанії «Пан Американ», який рухався йому назустріч. Командир літака «Пан Американ», побачив вогні Боїнга KLM за 700 метрів до точки зіткнення. Він негайно дав повний газ і спробував піти вліво зі злітної смуги на руліжні доріжки. Однак закінчити маневр екіпажу не вдалося: від удару фюзеляж Боїнга «Пан Американ» був сильно пошкоджений, місцями утворилися проломи, через які врятувалося значне число пасажирів; літак KLM впав на злітну смугу приблизно за 150 метрів від точки зіткнення. Обидва літаки загорілися.
Всі 234 пасажири і 14 членів екіпажу, що знаходилися на борту літака KLM, загинули. З 396 осіб, що знаходилися на борту Боїнга «Пан Американ», загинули 326 пасажирів і 9 членів екіпажу. Його носова частина постраждала менше, що дозволило врятуватися 61 людині, серед яких були командир, другий пілот і бортінженер.
Незважаючи на те що голландські власті спочатку заперечували провину капітана і його екіпажу, в кінцевому рахунку авіакомпанія KLM взяла на себе відповідальність за катастрофу і виплатила постраждалим та їх сім'ям компенсації у розмірі від 58 000 до 600 000 доларів США. А Міжнародна організація цивільної авіації (ІКАО) виробила єдиний для всіх міжнародних аеропортів стандарт діалогів екіпажів з диспечерами, замінивши жаргонні вирази суворо регламентованим набором фраз.
all_inclusive
Сподобалась стаття?
Підтримайте чашкою кави.

Коментарі

Дивіться також

Катастрофи
Авіація і космонавтика
Африка
Новітня історія
Холодна війна

Головні події 27 березня

#ЦейДень
Все про 27 березня
Події, факти, персоналії
keyboard_arrow_left26 березня
28 березняkeyboard_arrow_right
© 2001-18
info_outline
format_color_fill

Наверх