Перший автомобіль
Наука, освіта і технікаВолодимир Лук'янюк
29 січня 1886 року німецький інженер Карл Бенц отримав патент на триколісний автомобіль «Motorwagen» з двигуном внутрішнього згорання, перше авто подібного типу, яке реально функціонувало.На обкладинці: Карл Бенц
31953
Читати 3 хв.
Читати пізніше
До обраного
reply

Після закінчення у 1864 році факультету технічної механіки університету в Карлсруе 19-річний Карл Бенц працював інженером-проектувальником на різних підприємствах Німеччини та Австрії і в 1871 році разом з приятелем заснував ливарне виробництво. Воно виявилось збитковим і наречена Бенца за гроші, виділені на її придане, викупила долю компаньйона Бенца.

Підприємство й далі не приносило доходу і в 1878 році Карл Бенц зосередив усі зусилля на створенні двотактного двигуна внутрішнього згорання, роботу над яким завершив 31 грудня того ж року. Він був запатентований у 1879-у, після чого були створені акселератор, система запалювання від батареї, свічка запалювання, карбюратор, система зчеплення, водяний радіатор для системи охолодження. Не зумівши розрахуватись з банком за взятий кредит, Карл і Берта були змушені взяти у компаньойни своїх приятелів братів Бюхлерів, один з яких був фотографом, а інший — торгував сиром, і у 1882 році зареєструвати нову компанію «Gasmotoren Fabrik Mannheim».

Не задоволений скромною посадою виконавчого директора і лише 5% в капіталі компанії, Бенц залишив її через рік і разом з іншими своїми знайомими — комерсантом Максом Розе і техніком Фрідріхом Есслінгером — заснував компанію «Benz & Company Rheinische Gasmotoren-Fabrik», відому також як «Benz & Cie», яка зайнялась продажем двигунів внутрішнього згорання на зрідженому газі.

Першим, хто створив «рухомий візок, який приводиться в дію водяною парою, що утворюється вогнем», був французький військовий інженер Ніколя Куньо. Випробування, як вважається, першого у світі транспортного самохідного засобу, пройшли в Парижі 22 квітня 1770 року, однак попри їх відносну успішність подальші роботи, які велись для потреб армії, були припинені

Справа виявилась досить прибутковою і у вільний час Бенц займався втіленням своєї давньої мрії — створенням безкінного екіпажу. Взявши за основу триколісний велосипед, він обладнав його одноциліндровим чотиритактним бензиновим двигуном потужністю 0,9 кінських сили власної конструкції з ланцюговою передачею. Патент на свій «Motorwagen» Карл Бенц отримав 29 січня 1886 року і на початку літа провів перші випробування на дорогах загального користування.
Репліка «Motorwagen» 1885 року
Репліка «Motorwagen» 1885 року

Після ряду удосконалень у 1887 році був створений «Motorwagen-3» з деревяними колесами, показаний на Всесвітній виставці в Парижі. Їх продаж було розпочато наступного року, завдяки чому «Motorwagen-3» вважається першим комерційно доступним автомобілем в історії. Після того, як Берта Бенц 5 серпня 1888 року здійснила рекордну для того часу поїздку на відстань 106 кілометрів, «Motorwagen-3» зазнав ще ряду удосконалень, і у 1889 році на Торговій ярмарці в Парижі Карл Бенц зумів продати 23 автомобілі.

До кінця XIX століття компанія «Benz & Cie» стала найбільшим автовиробником у світі і в 1899 році продала рекордних 572 автомобілі. Карлу Бенцу належить також першість у створенні двомісного автомобіля (модель «Вікторія», 1893 рік), першого вантажного автомобіля (1895 рік), першого горизонтально-опозитного двигуна (1896).

У 1903 році, після того як керівництво компанії всупереч бажанню Бенца залучило до створення нової моделі авто французьких інженерів, він відмовився від участі у будь-яких проектах, залишаючись директором компанії до її злиття з Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) в 1926 році.

Друк 4
Володимир Лук'янюк спеціально для © «Цей день в історії», 25 січня 2016. Текст статті поширюється за ліцензією «Creative Commons Із зазначенням авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)» і з обов'язковим активним гіперпосиланням на дану вебсторінку.

Коментарі

Головні події 29 січня

Ліліукалані — остання королева Гавайських островів

1891
#ЦейДень

Все про 29 січня

Події, факти, персоналії

Бій під Крутами

1918
headset

Ліквідація Української автокефальної православної церкви

1930